درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

قوس کف پا کمک می کند تا وزن کل بدن که بیشتر به ناحیه کف پا می رسد، تا حد زیادی کنترل شود و این قوس مانع از به وجود آمدن فشار بیش از حد به کف پا و ساق پا می شود.در بیمارانی که به صافی کف پا مبتلا هستند، این قوس یا اصلا وجود ندارد یا به شکل استاندارد نیست.

کلینیک سلامت پا پردیس با دارا بودن تجهیزات کافی در زمینه اسکن کف پا، بهترین درمان را برای بیمارانی که از عارضه صافی کف پا رنج می برند، توصیه می کند.

درمان صافی کف پا

کلینیک سلامت پردیس یکی از معتبرترین کلینیک ها است که ، در زمینه های تشخیص و درمان صافی کف پا، درد کمر و سایر دردهای استخوانی و مفصلی آماده ارائه خدمات می باشد.

ما در این کلینیک به عزیزانی که از این عارضه صافی کف پا رنج می برند مورد بررسی قرار می دهیم بهترین درمان صافی کف پا را بدون جراحی ارائه می دهیم.

صافی کف پا چیست؟

عدم وجود قوس مناسب در پای فرد صافی کف پا نام دارد. این بیماری به این علت ایجاد می شود که تاندون‌های کف پا به یکدیگر می چسبند، تاندون‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند و به همین علت کف پا قوس مناسب را ندارد.

در ابتدا صافی کف پا هیچ درد و نشانه ایی ندارد و افراد موقعی متوجه این مشکل می‌شوند که با عوارض های ناشی از صافی کف پا مواجه می‌شوند.

در بزرگسالان در بیشتر موارد صافی کف پا به صورت قطعی امکان پذیر نیست.

در اغلب موارد دکترها سعی می‌کنند با  استفاده از کفش های و صندل های طبی همچنین کفی طبی می شود این درد را تا حدی کنترل کرد. از داروهای ضد التهاب نیز می شود استفاده کرد.

صافی کف پا در کودکان بیشتر ارثی است. اما در بزرگسالان این عارضه می تواند به دلیل چاقی و افزایش وزن باشد، که با کاهش وزن می شود تا حد زیادی آن را بهتر کرد.

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

علت های صاف بودن کف پا

زمانی که رشته ها و تاندون‌ها به دلیل کشیده شدن زیاد و یا پاره شدن نتوانند به درستی عمل کنند، انحنای پا به طور کامل شکل نمی‌گیرد و وزن خود بدن باعث می‌شود کف پا به زمین بچسبد.

از جمله عوامل دیگری که باعث صافی کف پا می‌شوند:

  • آسیب‌دیدن تاندون ها
  • در مواقعی که استخوان پا می شکند
  • خمیده شدن انگشت شست پا
  • انحنای پاها به سمت خارج
  • در حالت فلج مغزی
  • قند و داشتن دیابت
  • چاقی
  • بیماران سندروم داون
  • حاملگی
  • داشتن روماتیسم مفصلی
  • ضعیف بودن عضلات کف پا
  • تحرک کم

رایج‌ترین نشانه های صافی کف پا

۱-خشکی و گرفته شدن عضلات پا

۲-داشتن درد عضلانی در ساق پا، مچ پا بعد از انجام یک فعالیت کوتاه

۳-درد داشتن در انحنای پا، مچ یا کف پا

۴-تغییر حالت راه رفتن

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

عوارض صافی کف پا

صافی کف پا ، یکی از بیماری های شایع در بروز مشکلات پا و کمر است. شاید فکر کنید که قوس در کف پا زیاد مهم نباشد اما این عارضه سبب می‌شود که افراد دچار مشکلاتی شوند از جمله پا درد و کمر درد.

این عارضه باعث می‌شود که فرد وزنش را به خوبی نتواند تحمل کند. به همین سبب فرد در هنگام راه رفتن و ایستادن، درد زیادی را در ناحیه پا احساس می‌کند.

انحنا در کف پا سبب می‌شود تا تاندون‌های کف پا به هم بچسبند و سبب فاصله در کف پا شوند. از بین رفتن تاندون‌ها سبب می شود قوس پا کم شود واز بین برود.

ویژگی قوس کف پا

در کف پای هر فردی مجموعه‌ای از مفاصل ها ، تاندون‌ها استخوان‌ها وجود دارد. در واقع کف پای انسان ۲۶ استخوان با کمک ۳۳ مفصل به یکدیگر وصل شده‌اند، به همراه تعداد زیادی تاندون، که باعث ایجاد و شکل گیری قوس کف پا می شود.

از جمله وظیفه مهمی که کف پا دارد ، تقسیم شدن وزن بدن در مواقع راه رفتن و ایستادن است. در این حالت بخش های مختلف پا فشاری زیادی را تحمل می کند. انحنای کف پا باعث انعطاف می شود.

چون که فعالیت داشتن و تحرک در افرادی که کف پای صافی دارند سخت است، باعث کم تحرکی می شود.

کف پای صاف باعث بروز چه بیماری هایی می شود؟

بیماری کف پای صاف بر نحوه تقسیم کردن وزن بدن بر روی پاها اثر می‌گذارد. اگر کف پای صاف درمان نشود باعث ایجاد بیماری هایی می شود مانند:

  • باعث بروز درد پا می شود.
  • باعث بروز ایجاد دیسک کمر شود.
  • باعث ایجاد آرتروز در زانو می شود.
  • دردهای عضلانی
  • تغییر یافتن حالت کف پا

صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟

موضوع درمان صافی کف پا به میزانی وابسته به نوع و شدت آن است. در بعضی موارد، لازم است که بهترین راه حل و درمان را با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
لازم به ذکر است که سن همچنین نقش مهمی در درمان موضوع صافی کف پا دارد، به این معنی که در سنین پایین قابلیت درمان بهتری دارد. اما موقعیت موضعی و شدت صافی در تصمیم‌گیری برای درمان تاثیرگذار است.
در بعضی موارد، صافی کف پا ممکن است مشکلاتی مثل دردهای مزمن، تورم، آسیب به بافت عضلانی و عدم راحتی در حرکت را به همراه داشته باشد و باعث ایجاد درد کف پا ، ساق پا و درد کمر شود. در این موارد، حتما جهت درمان باید مراجعه کنید.
علاوه بر آن باید مراقبت خود اصلاحی در رفتارهای روزمره‌ی خود را انجام دهید. به عنوان مثال، استفاده از کفش‌های صحیح و مناسب برای کف پا و کاهش استرس و فشارهای غیر متعادل بر روی پاها می‌تواند بهبودی را به همراه داشته باشد.
بنابراین، همه چیز به شدت و نوع صافی کف پا و نظر پزشک بستگی دارد. مهم است که برای تشخیص و درمان هر چه سریعتر به کلینیک پا پردیس مراجعه کنید و با انجام معاینه بالینی بهترین راه حل و درمان برای شما را تعیین شود.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک 

در کودکان درمان کف پای صاف بسیار راحت تر است تا بزرگسالان. چون کودکان ساختار بدنی آنها به گونه ایی است که در حال رشد هستن اگر به موقع اقدام شود با استفاده از کفی های مناسب قابل درمان است.

به همین علت پیشنهاد می شود از سنین کودکی بهتر است در ۴ سالگی، آزمایش‌های مربوط به  بررسی کف پا انجام شود.

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

چگونه صافی کف پا را تشخیص دهیم؟

افراد زیادی در کل جهان از صافی کف پا رنج می برند.

در بسیاری از موارد صافی کف پا مشکلی ایجاد نمی‌کند و ادامه زندگی راحت است اما با توجه به اینکه در مواردی باعث ایجاد بروز مشکلاتی می شود بهتر است به پزشک مراجعه شود تا در صورت مبتلا بودن هرچه زودتر به درمان آن اقدام شود.

دو روش زیر به شما در تشخیص صافی کف پا کمک می‌کنند:

روش اول: کف پای خود را خیس کنید و بر روی یک صفحه خشک بایستید از رد پای ایجاد شده می شود تشخیص داد که کف پای شما انحنا دارد یا خیر.

روش دوم: در روش بعدی می شود با بررسی کفش‌ها متوجه وجود انحنا یا صافی کف پا شویم.

می شود با نگاه کردن به قسمت داخلی کفش تشخیص دهیم اگر کف پا صاف باشد مماس با کف کفش می شود اما گود باشد نسبت به کف کفش فاصله ایجاد می شود.

باید بدانید که این روش ها به طور دقیق مشخص نمی کند. به همین علت اگر فکر می کنید دارای صافی کف پا هستید، می توانید برای پیگیری به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید، و با انجام معاینه بالینی و اسکن تشخیصی پاها ،مراحل درمان را انجام دهید.

درمان کف پای صاف 

برطرف کردن صافی کف پا در افراد مختلف با توجه به سن و آنها و علت بروز این بیماری وابسته است.

درمان قطعی صافی کف پا بستگی به علت ایجاد این بیماری دارد. ارث و اضافه وزن شایعترین علت ایجاد این عارضه است.همچنین با فوت اسکن می شود متوجه این عارضه شد و درمان آن را شروع کرد.

درمان های اصلاحی مربوط به صافی کف پا

اکنون به مرحله مهمتر درمان کف پای صاف می‌رسیم. در بیشتر موارد، این عارضه می‌تواند بدون نیاز به جراحی درمان شود. با اقدامات مناسب درمانی در زمان مناسب، می‌توانید از پیشرفت بیشتر این عارضه جلوگیری کرده و از محدودیت حرکتی و درد پاهایتان جلوگیری کنید. در کلینیک سلامت پا در انتخاب درمان کف پای صاف، با توجه به تفاوت‌های بیماران، اقدام می‌شود.
از جمله درمان های اصلاحی می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:
۱- استفاده از کفی طبی : کفی طبی معمولا اولین مرحله در درمان کف پا صاف است. در اکثر موارد، در کلینیک درمانگر به بیمار تجویز می کند که از کفی طبی استفاده کند. پس از معاینه بالینی ، کف پا با دستگاه های اسکنر،اسکن گرفته می شود تا کفی مناسب برای پای بیمار ساخته شود.
۲- کاهش وزن: کاهش وزن و لاغری به عنوان یک روش کمکی برای درمان کف پای صاف پیشنهاد می‌شود. اما برای اطمینان از سلامت بدن و جلوگیری از عوارض ناخواسته، باید یک رژیم غذایی سالم را به علاوه ورزش منظم در نظر بگیرید. اضافه وزن و چاقی می‌توانند وضعیت کف پای صاف را بهبود بخشند، بنابراین توصیه می‌شود به‌طور همزمان با درمان‌های دیگر، رژیم غذایی مناسب و ورزش اصولی را برای کاهش وزن اعمال کنید.
۳- ورزش و تمرینات اصلاحی: تحرک و ورزش می‌تواند در درمان هر مشکل و عارضه‌ای تأثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشد. اما برای رسیدن به نتایج مطلوب، باید از دستورات درمانگر کلینیک پیروی شود و به صورت صحیح انجام شود.

در ادامه، چند تمرین اصلاحی بسیار موثر در درمان این عارضه گفته می‌شود.
• ماساژ چرخشی با توپ تنیس
• فشار نقطه ایی به پاها
• بلند کردن پنجه و پاشنه با چرخش انگشتان
• کشش انگشت شصت
• برداشتن مهره با انگشتان
• کشش پنجه

درمان صافی کف پا بدون جراحی

یک نوع روش بدون درد و خونریزی و جراحی استفاده از دستگاه فوت اسکن(اسکن پا ) است که ابتدا وجود این بیماری مشخص و درمان آغاز می شود و با استفاده از کفی‌ها و صندل های طبی مخصوص می شود آن را درمان کرد.

درمان کف پای صاف در بزرگسالان در ابتدا اسکن پا گرفته میشود و میزان صافی کف پا و میزان فشار وارده به پا اندازه‌گیری شده و سپس اطلاعات بدست آمده وارد نرم افزار طراحی کامپیوتری شده و بر اساس اطلاعات اسکن پای بیمار،  کفی و صندل طبی متناسب با شرایط بیمار طراحی و ساخته خواهد شد.

کلینیک سلامت پای پردیس، یکی از کلینیک‌های معتبر در  تهران و کرج در زمینه تشخیص و درمان کف پای صاف است. در این کلینیک روش‌های مختلف درمانی ارائه می‌شود و به‌صورت کاملاً تخصصی به مشکل شما رسیدگی می‌شود.

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

اسکن کف پا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پا اهمیت می دهند.

بعضی از افراد داری مشکل صافی کف پا هم برای سریعتر کردن روند درمان بیماری، کف پای خود را اسکن می کنند و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند.

اسکن پا برای چه مواردی لازم است؟

  1. افرادی که صافی کف پا دارند.
  2. کسانی که دچار کمردردهای انتشاری به مفاصل پا هستند.
  3. کسانی که خار پاشنه دارند.
  4. افرادی که قوس کف پای شدیدی دارند.
  5. کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند
  6. افرادی طولانی مدت در پاشنه پا احساس درد دارند.
  7. کسانی که درد مداوم در اندام‌های تحتانی یا پا دارند.
  8. کودکانی که در تعادل و راه رفتن مشکل دارند.
  9. افرادی که زیاد می‌ایستند.
مزایای اسکن کف پا 

۱-دارای دقت فوق العاده

۲-راحتی بیشتر

۳-سرعت بالا

۴-کیفیت بالای کفی و صندل طبی

درمان صافی کف پا با دستگاه فوت اسکن 

فوت اسکن صافی کف پا یک تکنولوژی پیشرفته برای تشخیص مشکلات کف پا است که با استفاده از فناوری اسکن پا و تصاویر رنگی نقاط فشار پاها، با دقت بالایی مشکلات کف پا را تشخیص می‌دهد.

این تکنولوژی با استفاده از یک دستگاه اسکنر پیشرفته، تصاویر اسکن فرد را تهیه می‌کند و با تحلیل این تصاویر، مشکلات موجود بیمار را تشخیص می‌دهد.

استفاده از فوت اسکن  در تشخیص مشکلات صافی کف پا از جمله امراض فشاری دیسک، انحنای کمر، ستون فقراتی، تشدید دردهای عضلانی، ریزش ستون فقراتی و … موثر است.

فوت اسکن در تشخیص علل ایجاد کننده صافی کف پا بسیار موثر است و به دلیل دقت بالایی که دارد، می‌تواند برای تشخیص مشکلات صافی کف پا، به جای روش‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

درمان صافی کف پا

مشکلات و عوارض کف پای صاف چیست؟

کف پای صاف به معنای کف پایی است که قوس آن کمتر یا نزدیک به صفر است و به عبارت دیگر، کف پایی که تقریباً صاف و بدون قوس است. این شرایط می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و عوارضی در بدن شود که به طور کلی به عنوان “نقصان قوس کف پایی” شناخته می‌شود.
در صورتی که فردی کف پای صاف دارد و به مشکلات فوق روبرو شده است، می تواند برای تشخیص و درمان به کلینیک سلامت پا پردیس مراجع کنید.

آیا استفاده مداوم از کفی باعث  درمان کف پای صاف می‌شود؟

استفاده از کفی طبی مناسب سبب درمان کف پای صاف می‌شود؛ کفی طبی از ایجاد درد و بیشتر شدن بیماری جلوگیری می‌کند. تنها راه قطعی درمان غیر جراحی کف پای صاف، انجام اسکن  کف پای صاف است.

در کلینیک سلامت پای پردیس

با استفاده از تکنولوژی Foot Scan کارآمدترین روش برای تشخیص و درمان همزمان مشکلات صافی کف پا فراهم می‌شود.

بنابراین، با مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس و بهره‌گیری از روش‌های درمانی  این مرکز، می‌توانید به بهبود و درمان صافی کف پای خود برسید.

کلام آخر

صافی کف پا می تواند باعث شروع دردهای زیادی در بدن شود به همین علت صافی کف پا خود را ساده نگیرید و در صورت مبتلا شدن به این عارضه به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید تا اقدامات لازم با توجه به نوع کف پا و دلیل ایجاد کننده آن برای شما انجام شود.

برای نوبت گرفتن و راهنمای و مشاوره با کلینیک سلامت پا ی پردیس با شماره ها ی زیر تماس حاصل فرمایید .

مرکز تهران: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳

مرکز کرج: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰